Spillindustrien er en sektor i vekst og utvikling. I tillegg til landbaserte kasinoer, skapte åpningen av nettcasinoer på 1990-tallet en enorm jobbmulighet for folk. Selv om nettkasinoer kan virke enkle og morsomme for spillere, er det mange som jobber bak kulissene. Vi skal snakke om hva disse menneskene gjør og hvilke jobber de har i iGaming-bransjen i Norge. Hvis du er interessert i dette emnet, fortsett å lese. Du vet aldri, kanskje ferdighetene dine vil hjelpe deg å jobbe i dette feltet.
KYC-agent
Når vi ser på gamblingindustrien, ser vi at arbeidet til KYC-agenter er veldig viktig. KYC står for Know Your Customer. Enkelt sagt er jobben til KYC-agenter å tilby og opprettholde et trygt spillmiljø for spillere. Personer i denne bransjen sjekker og verifiserer spillernes personlige opplysninger veldig nøye. De undersøker offentlig utstedte IDer, pass eller fakturaer for å minimere muligheten for svindel og forhindre identitetstyveri. KYC-representanter er broen mellom gamblingplattformer og kunder, og sikrer sikkerhet. På en måte er de sidens helter. Takket være KYC-protokoller kan enhver ulovlig aktivitet forhindres. Dette inkluderer å sjekke folks alder for gambling. bookies i norge er et av selskapene som har de beste KYC-agentene.
Front End-utvikler
De er webdesignutviklere som gjør at alle funksjoner og system- eller programvaredeler på et nettsted på hjemmesiden fungerer.
For at et nettsted skal nå ut til brukeren, trengs utviklermedarbeidere, kalt front-end-utviklere. Frontend-designere, som har en viktig plass blant webdesignutviklere, spiller en svært viktig rolle for å få nettsiden til å fremstå for brukeren. For i utgangspunktet er designfasen, som inkluderer de visuelle arrangementene til en nettside, den første delen hvor brukeren først møter nettsiden. Nettsteder som nyestecasino.com bruker de beste front-end-utviklerne for å gi kundene den beste opplevelsen.
Frontend-utviklere lærer ulike programvarespråk og avanserte teknologier for å spare tid og skape et mer profesjonelt prosjekt. Dermed muliggjør de dannelsen av et sunnere prosjekt sammen med folk som spesialiserer seg på sitt felt.
Digital markedssjef
En digital markedsføringsspesialist, som også kan jobbe i digitale markedsføringsbyråer som revpanda.com er en person som har god kontroll over alle digitale markedsføringsverktøy som sosiale medier, SEO, SEM, søkemotorer, Google-verktøy og bruker dem effektivt. Eksperter på digital markedsføring er også ansvarlige for å identifisere potensiale, forsterke merkekjennskapen og lede merkevarer på den mest nøyaktige måten i digitale medier. For å demonstrere sine ferdigheter på alle disse områdene, må de ha nødvendig utstyr.
Digital markedsføring krever et sett med ferdigheter som går langt utover grunnleggende markedsføringsstrategi og kreativitet. Hvis du ønsker å få en god start i verden av digital markedsføring, er det viktig å forstå hvordan digital markedsføringsspesialister jobber og på hvilke områder de har kompetanse.
Produktsjef
Området som produktsjefer er interessert i er faktisk produktene som tilbys av nettstedet. Dette kan være lojalitetsprogrammer, bonusprogrammer eller eventuelle bonuser som er tilgjengelige på bettingsider. Produktsjefen fastsetter egenskapene til produktene i tråd med kundenes ønsker og forventninger og lager en strategisk plan for dette. Den gjennomfører en detaljert markedsundersøkelse for å komme foran andre konkurrenter. De bør også være ansvarlige for produktpromotering og markedsføringsstrategier. De bør også evaluere ytelsen til produktet etter at det har blitt testet og gjøre forbedringer basert på tilbakemeldinger fra kunder. Å gjøre forretninger i iGaming– industrien er en svært omfattende bransje om du vil og har slike ferdigheter.
SEO-analytiker
Å gjennomføre søkeordundersøkelser for å finne relevante termer og fraser som brukere søker etter, undersøke hvor godt et nettsted presterer i søkeresultater og finne forbedringsområder er noen av oppgavene til en SEO-analytiker. De kan også være ansvarlige for å finne og implementere koblingsbyggingsteknikker som innebærer å få lenker fra andre nettsteder til nettstedet de optimaliserer.
Bortsett fra tekniske oppgaver, kan en SEO-analytiker være ansvarlig for å lage og implementere innholdsstrategier, analysere og rapportere om et nettsteds ytelse og innhold. Dette kan innebære sporing av beregninger som trafikk, konverteringer og rangeringer og presentasjon av disse dataene for interessenter på en klar og kortfattet måte.
For å lykkes i denne stillingen, må en SEO-analytiker være godt kjent med søkemotoralgoritmer og hvordan de fungerer. De må også ha erfaring med å bruke SEO-verktøy og -teknologier. De bør også være veldig flinke til å kommunisere og analysere data, da det forventes at de presenterer funnene sine for klienter eller andre teammedlemmer.